Mindfulness

Mindfulness

Wanneer is Mindfulness voor jou van toegevoegde waarde?

Wil je ook meer rust in je dagelijkse bestaan?

in het moment

Wil je meer zelfvertrouwen ontwikkelen?

Wil je je hoofd leren leegmaken op bepaalde momenten?

Wil je genieten van je leven?

Je leert met Mindfulness In het moment zijn.

Ken je van die momenten waarop de tijd voorbij vliegt? Waar je vol levenslust giechelt en het voelt alsof je op wolken loopt? Een moment waarop het fijn zou zijn om even de tijd stop te zetten. Je hebt geen zorgen, je voelt je vrij en denkt niet na over de dingen die nog komen of die je ‘moet’ doen. Je bent in het moment!

Wetenschappelijk onderzoek

Door de unieke ervaringen van deelnemers, die rapporteerden er veel baat bij te hebben, is er veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de effecten die mindfulnesstraining heeft. Hieruit is o.a. voortgekomen dat de training ingezet kan worden voor mensen met stress, concentratieproblemen, pieker -en angstklachten, vermoeidheid, negatieve gedachten, weinig rust.
Positieve effecten zijn:

  • Minder stress ervaren en er effectiever mee om kunnen gaan
  • Toegenomen zelfvertrouwen
  • Meer ontspannen in het leven staan
  • Beter eigen grenzen aangeven, niet meer doen dan je aankunt
  • Meer positieve gevoelens ervaren
  • Meer genieten van het hier en nu (kwaliteit van leven neemt toe)
  • Meer bewust van de automatische piloot
  • Eerder herkennen van ondermijnende gedachten
  • Het gevoel te worden geleefd, neemt af
  • Betere concentratie, waardoor betere prestatie (bv. problemen oplossen)
  • Beter omgaan met de gevolgen van ziekte en tegenslagen
  • Minder piekeren (somberheid en angstgevoelens nemen af)
  • Energieker, vitaler (slaapproblemen en vermoeidheid nemen af)
  • Betere gezondheid (versterkt immuunsysteem, stimuleert anders omgaan met ‘slechte’ gewoontes)

Andere voordelen die worden genoemd zijn:

  • Relaxatie. Mindfulnessoefeningen leiden tot ontspanning waardoor de emotionele arousal afneemt en dus ook de klachten
  • Zelf management. Mindfulness omvat zelfobservatie met een korte time out. Hierdoor kun je in een vroeg stadium signalen van dreigende problemen opmerken waardoor er ruimte ontstaat om er mee om te gaan
  • Beïnvloeding informatieverwerking. Het sturen van aandacht optimaliseert het informatieverwerkingsproces
  • Neurobiologische veranderingen. Meditatie leidt tot aantoonbare veranderingen in hartslag, ademhaling, hersenactiviteit en immuunsysteem. Dit kan samengaan met een verbetering van de fysieke en geestelijke gezondheid.

In 2018 start ik weer op verschillende momenten de Mindfulness training. In 7 ochtenden van anderhalf uur (9.00-10.30u.) zal je rust vinden in jezelf. Voor bedrijven: 525,-  ex BTW. Voor particulieren: 375,-  ex BTW. De kosten zijn  inclusief een intakegesprek, de zeven trainingssessies,  naslagwerk, oefenaudio’s en persoonlijke ondersteuning gedurende het gehele traject.  Voor bedrijven is het ook mogelijk om deze training in company te verkrijgen. Tarief dan in overleg. Wil je meer informatie: mail dan naar info@coachjoyce.nl of via het contactformulier bij het kopje contact.

Deel het op: